четвртак, 10. април 2014.

НЕПОЗНАТО ИЗ ЖИВОТА ДЕСАНКЕ МАКСИМОВИЋ

Заједничка промоција Ђурићеве и Брајковићеве књиге: Наташа Лучић, Илија Лакушић, Новица Ђурић, Милица Бакрач и Драгомир Брајковић (с лијева на десно)


У салону Рибница у Подгорици промовисана је књига Новице Ђурића о великој српској пјесникињи „Десанка Максимовић – жена која је само волела“ и Драгомира Брајковића књига пјесама „Од тебе бјежећи“. Издавач Ђурићеве и Брајковићеве књиге је Књижевна задруга СНВ из Подгорице. О књизи Драгомира Брајковића говорила је пјесникиња Милица Бакрач док је о књизи Новице Ђурића говорио Илија Лакушић.
Детаљ са промоције
 Б.Ш. 
ФОТО ИЗВЈЕШТАЈ

Милица Ђурић

Новица преноси Десанкина казивања

Брајковић казује пјесме
Присутни пажљиво одслушали сваку изговорену ријеч пјесника

Ђурић говори о дјелу Брајковића

Јанко Брајковић, Лала Новаковић, Радомир Уљаревић и Бећир Вуковић

Лучић, Бакрач, Лакушић и Ђурић

Миодраг Мијо Ћупић, др Мило Марковић, Драгомир Бећировић и Андрија Радуловић

Непознато из живота Десанке Максимовић



- Десанка о моћницима у ондашњој СФРЈ – Брозу, Јованки, Ђиласу, Ранковићу, Удби, прогонима, претњама...
- Десанка о Андрићу, Зоговићу, Крлежи, Црњанском, Лалићу, Давичу, Ани Ахматовој, Мири Алечковић...
- Десанка о Његошу, Његошевој награди и спорењима у Црној Гори 
Пjесникиња у књизи каже:
“Ја не мрзим ни Оскара Давича. Ја мрзим кад он нешто блесаво и дрско учини...”
“Тако сам ја у Удружењу књижевника Србије заједно са осталим писцима била против прогона нашег народа са Косова. Рекла сам тада: да сам мушко, ишла бих да се борим.“
“Ја поштујем Његоша... Осећала сам да ако би Његош знао да сам ја добила награду, не би му било криво...“
“А Крлежа је, знаш, као што је видео муве у Гробљанској улици, поганог језика, и пас и човек, што би рекао народ.“  

Рекли су о књизи:
“Овенчану, а рањену, срео ју је Новица Ђурић и она је баш њему отворила душу...”
(Милован Витезовић)
“Новица Ђурић кроз ове разговоре подсећа на њену књижевну и људску величину али и на њену ширину и отвореност према свету...”
(Драгомир Брајковић)

Нема коментара:

Постави коментар