петак, 13. март 2015.

НОВИЦА ЂУРИЋ ПРЕДСЈЕДНИК



УДРУЖЕЊЕ КЊИЖЕВНИКА ЦРНЕ ГОРЕ ДОБИЛО НОВО РУКОВОДСТВО 
Новица Ђурић

Настојаћу да се борим да УКЦГ добије кров над главом. Писци треба да су у својој кући, а ми је немамо – рекао је Ђурић
Но­ви пред­сјед­ник Удру­же­ња књи­жев­ни­ка Цр­не Го­ре од ју­че је Но­ви­ца Ђу­рић, од­лу­че­но је на Из­бор­ној скуп­шти­ни у про­сто­ри­ја­ма Књи­жа­ре Ма­ти­це срп­ске – Дру­штва чла­но­ва у Цр­ној Го­ри у Под­го­ри­ци. Тај­ним гла­са­њем Ђу­рић је до­био 34, а дру­ги кан­ди­дат Ра­до­мир Уља­ре­вић де­вет гла­со­ва. Не­ва­же­ћа су би­ла два гла­сач­ка ли­ста.
– Не­мам шта да вам обе­ћам. Ни­је­сте ме иза­бра­ли да вам обе­ћа­вам. На­сто­ја­ћу да се бо­рим да УКЦГ до­би­је кров над гла­вом. Пи­сци тре­ба да су у сво­јој ку­ћи, а ми је не­ма­мо. Мо­ра­мо про­ми­је­ни­ти ат­мос­фе­ру ме­ђу на­ма. Мо­ра­мо го­во­ри­ти о књи­жев­но­сти, а не би­ти порт­па­ро­ли ко­је­ка­квих пар­ти­ја и рас­пра­вља­ти о днев­но­по­ли­тич­ким те­ма­ма – ка­зао је Ђу­рић.
Он је до­дао да ће бор­бу усред­сре­ди­ти на вра­ћа­ње имо­ви­не УКЦГ, об­на­вља­ња и по­кре­та­ња ча­со­пи­са, као и из­да­вач­ке дје­лат­но­сти, али и окре­та­ње од­ре­ђе­ним бит­ним про­јек­ти­ма. Ђу­рић је обе­ћао да ће на­ред­на Скуп­шти­на би­ти прав­но мак­си­мал­но уоб­ли­че­на. Чла­но­ви су се ја­вља­ли за ди­ску­си­ју и пред­ла­га­ли од­ре­ђе­на рје­ше­ња ко­ја се ти­чу функ­ци­о­ни­са­ња, фи­нан­си­ра­ња, чла­на­ри­на, и оста­лих бит­них те­ма. Од­лу­че­но је да чла­на­ри­на на го­ди­шњем ни­воу бу­де 20 еура.
Тај­ним гла­са­њем иза­бран је и Управ­ни од­бор УКЦГ у са­ста­ву: Ве­се­лин Рак­че­вић, Пе­ри­во­је По­по­вић, Ми­ли­ца Ба­крач, Ми­ли­ца Краљ, Ви­шња Ко­со­вић, Бу­ди­мир Ду­бак, То­дор Жи­ва­ље­вић и Сло­бо­дан Чу­ро­вић, на­кон че­га је одр­жа­на и пр­ва кон­сти­ту­тив­на сјед­ни­ца УО.
На кон­сти­ту­тив­ној сјед­ни­ци иза­бра­на су и два пот­пред­сјед­ни­ка удру­же­ња – Ве­се­лин Рак­че­вић и Ми­ли­ца Ба­крач, а се­кре­тар УКЦГ је Алек­сан­дар Ћу­ко­вић. Та­ко­ђе, од­лу­че­но је да се умје­сто по­дру­жни­ца у свим оп­шти­на­ма, осну­ју че­ти­ри са сје­ди­штем у Под­го­ри­ци, Ник­ши­ћу, Пље­вљи­ма и Хер­цег Но­вом. У то­ку је по­дје­ла за­ду­же­ња и фор­ми­ра­ње по­је­ди­них од­бо­ра ко­ји ће се ба­ви­ти пи­та­њи­ма од зна­ча­ја за УКЦГ, ме­ђу ко­ји­ма су мо­гућ­ност рје­ша­ва­ња про­стор­ног оку­пља­ња, на­ста­вак из­да­вач­ке дје­лат­но­сти, ме­ђу­на­род­на и ре­ги­о­нал­на са­рад­ња, про­јек­ти...
Ми­тро­по­лит цр­но­гор­ско-при­мор­ски Ам­фи­ло­хи­је по­ну­дио је да се књи­жев­не ве­че­ри, про­мо­ци­је и оку­пља­ња, до до­би­ја­ња но­ве адре­се, одр­жа­ва­ју у објек­ту на Не­ма­њи­ном гра­ду. Он је из­ра­зио на­ду да ће се ус­пје­ти про­на­ћи, са­ку­пи­ти и сре­ди­ти ар­хи­ва УКЦГ, као свје­до­чан­ство о ше­зде­сет­де­ве­то­го­ди­шњем по­сто­ја­њу овог Удру­же­ња.
– Пр­во што ће­мо ура­ди­ти би­ће прав­но уоб­ли­ча­ва­ње Удру­же­ња, да се оно по­зи­ци­о­ни­ра та­ко што ће све сво­је нор­ма­тив­не ак­те ускла­ди­ти са ва­же­ћим про­пи­си­ма др­жа­ве Цр­не Го­ре. Дје­ло­ва­ће ис­кљу­чи­во у ње­ним окви­ри­ма. Дру­ги ко­рак би­ће да се свим ин­сти­ту­ци­ја­ма УКЦГ обра­ти за по­моћ ка­ко би до­би­ли ста­тус као и оста­ла књи­жев­на удру­же­ња. Обра­ти­ће­мо се Ми­ни­стар­ству кул­ту­ре и Вла­ди Цр­не Го­ре да и на­ши ча­со­пи­си има­ју трет­ман као по­је­ди­ни дру­ги ча­со­пи­си, а та­ко­ђе тра­жи­ће­мо да се у окви­ру Удру­же­ња обез­би­је­ди рав­но­пра­ван трет­ман при­зна­ња по­пут на­гра­де ,,Мар­ко Ми­ља­нов” - ка­зао је Ђу­рић.
Рад Скуп­шти­не, као и сам чин гла­са­ња про­те­ли су у кон­струк­тив­ној ат­мос­фе­ри.А.Ћ.

Ми­ћо­вић пред­сје­да­вао

На че­лу рад­ног пред­сјед­ни­штва то­ком Из­бор­не скуп­шти­не био је Ми­лу­тин Ми­ћо­вић, ко­ме су у ра­ду по­ма­га­ли Бу­ди­мир Ду­бак и Ми­ли­ца Ба­крач. Обра­зо­ва­не су и из­бор­на и ве­ри­фи­ка­ци­о­на ко­ми­си­ја, на­кон че­га су усли­је­ди­ле но­ми­на­ци­је за пред­сјед­ни­ка УКЦГ, као и чла­но­ве Управ­ног од­бо­ра.

Ла­ку­шић пре­дао ду­жност

Из­бор­на скуп­шти­на по­че­ла је ми­ну­том ћу­та­ња ко­јим је ода­та по­шта пре­ми­ну­лим ко­ле­га­ма у пе­ри­о­ду из­ме­ђу дви­је сјед­ни­це, на­кон че­га се обра­тио до­са­да­шњи пред­сјед­ник УКЦГ Или­ја Ла­ку­шић. Он се освр­нуо на успје­хе и по­те­шко­ће функ­ци­о­ни­са­ња Удру­же­ња за ври­је­ме свог ман­да­та.
- Бу­ду­ћем ру­ко­вод­ству ћу усту­пи­ти рас­по­ло­жи­ву до­ку­мен­та­ци­ју као и за­вр­шне ра­чу­не за го­ди­не у ко­ји­ма је наш ра­чун функ­ци­о­ни­сао. На­рав­но да он функ­ци­о­ни­ше и да­нас, али без ре­дов­ног при­ли­ва, па и оба­ве­зе да се пра­ви за­вр­шни ра­чун – ка­зао је Ла­ку­шић.
                                                                                                                         ДАН, 13.03.2015

 

Нема коментара:

Постави коментар