недеља, 23. октобар 2016.

Трг од ћирилице подарен јубилејима



Душко Бабић,Јо­ван­ка Стој­чи­но­вић Ни­ко­лић, Новица Ђурић, Митрополит Амфилохије, Ранко Јововић и
Но­ви­ца Со­вр­лић

             Јединствена културна манифестација “Трг од ћирилице” 1. августа 2016. у Херцег Новом, на Тргу херцега Стјепана била је посвећена  хиљадугодишњици упокојења светог Јована Владимира, стогодишњици мојковачке битке и седамдесетогодишњици Удружења књижевника Црне Горе и часописа “Стварање”.
Новица Ђурић беседи на „Вече великих јубилеја“

Милица Бакрач, Радмила Кнежевић, _Мићановић, Ранко Мићановић, Новица Ђурић и Радомир Уљаревић

Ђурић и Кнежевић

Новица Ђурић, Илија Лакушић, Јо­ван­ка Стој­чи­но­вић Ни­ко­лић, Радмила Кнежевић, Ранко Јововић, Милица Бакрач и Новица Соврлић

Новица Ђурић - беседи

Ђурић и Митрополит


Бе­сје­ду и обра­зло­же­ње на­гра­де „Пе­чат Хер­це­га Шће­па­на” Ран­ку Јо­во­ви­ћу из­го­во­рио књи­жев­ни кри­ти­чар Же­ли­драг Ник­че­вић.

Бабић, Ђурић и Амфилохије
            Манифестација „Трг од ћирилице“, према замисли организатора Митрополије Црногорско-приморске (МЦП), Удружења књижевника Црне Горе (УКЦГ) и Удружења издавача и књижара је опсежан пројекат, културна манифестација у трајању од месец дана где је организован сајам књига, промоције, предавања, изложбе, музички програми, позоришни комади са циљем очувања духовности, језика, културе и ћириличне писмености у Црној Гори.
            У програму манифестације „Трг од ћирилице“ учествовало је 400 стваралаца из свих области уметности, односно стваралаштва из Црне Горе, Србије, са Косова, Републике Српске и Албаније, Русије и Бугарске, Румуније...
            Током тридесетодневног трајања манифестације завршно вече било је посвећенојубилеју 70 година Удружења књижевника Црне Горе (УКЦГ) и „Стварања“.
„Трг од ћирилице“ је крунисан вечерју „Вече великих јубилеја“ на ком су,  поред пјесника – чланова УКЦГ, као гости учествовали представници Удружења књижевника Србије, Републике Српске и Друштва писаца из Косова и Метохије.
            Ко­ле­ге из Цр­не Го­ре су поздравили : Јо­ван­ка Стој­чи­но­вић Ни­ко­лић је у име Удру­же­ња књи­жев­ни­ка Ре­пу­бли­ке Срп­ске, Но­ви­ца Со­вр­лић, пред­сјед­ник Дру­штва књи­жев­ни­ка Ко­со­ва и Ме­то­хи­је, др Ду­шан Ба­бић из Удру­же­ња књижвни­ка Ср­би­је, а за­тим су сво­је сти­хо­ве го­во­ри­ли Ви­шња Ко­со­вић, То­дор Жи­ва­ље­вић Ве­лич­ки, Ан­дри­ја Ра­ду­ло­вић, Ђор­ђе Бру­јић, Ве­се­лин Рак­че­вић, Пе­ри­во­је По­по­вић, Сло­бо­дан Ву­чи­нић, Сло­бо­дан Чу­ро­вић, Ми­лу­тин Ми­ћо­вић, Рај­ко Пе­тров Но­го, Мићановић, Ми­ли­ца Ба­крач, Рад­ми­ла Кне­же­вић. Пје­сник Бе­ћир Ву­ко­вић је пре­ста­вио но­во из­да­ње ча­со­пи­са „Срп­ски југ”.
Митрополит, о. Радомир Никчевић и Јововић
            „Тр­га од ћи­ри­ли­це” пам­ти­ће се и по то­ме што је то­ком ње уру­че­на на­гра­да „Пе­чат Хер­це­га Шће­па­на”, ко­ју је из ру­ку ми­тро­по­ли­та Ам­фи­ло­хи­ја при­мио пје­сни­к Ран­ко Јо­во­вић.
           

Нема коментара:

Постави коментар