петак, 28. август 2015.

ПРЕДСЈЕДНИК УКЦГ НОВИЦА ЂУРИЋ О АКТИВНОСТИМА И ПЛАНОВИМА УДРУЖЕЊА



Распирили огњиште писаца

Ђурић

Ско­ро је по­ла го­ди­не од ка­ко је на че­лу Удру­же­ња књи­жев­ни­ка Цр­не Го­ре сту­пио Но­ви­ца Ђу­рић са но­вим ру­ко­вод­ством, а већ се пра­ви из­в­је­стан пре­сјек учи­ње­ног.
- Ври­је­ме је­сте ,,мај­стор­ско ре­ше­то” али је у на­шем слу­ча­ју ма­ло шта оста­ло за про­ци­је­ди­ти. Удру­же­ње књи­жев­ни­ка Цр­не Го­ре је, вје­ру­јем на ра­дост свих нас, иза­шло из са­мо­и­зо­ла­ци­је и на­ста­ви­ло ми­си­ју ко­ју спро­во­ди у Цр­ној Го­ри већ се­дам де­це­ни­ја. По­ло­жај пред­сјед­ни­ка Удру­же­ња не да­је ми за пра­во да бу­дем скро­ман, па мо­рам ис­та­ћи да је рад са но­вим ру­ко­вод­ством и те ка­ко при­ми­је­ћен у јав­но­сти, не са­мо у Цр­ној Го­ри. Ме­ди­ји у Цр­ној Го­ри ,,пра­те” сва­ки наш по­тез, из су­сјед­них зе­ма­ља сти­жу че­стит­ке и по­хва­ле. Мо­гло би се ре­ћи да смо ја­че рас­пи­ри­ли ог­њи­ште пи­са­ца, па се од пр­вих искри за­же­зла књи­жев­на Три­би­на ,,Ри­јеч” ко­ју одр­жа­ва­мо че­тврт­ком у Кул­тур­ном цен­тру ,,Све­ти Си­ме­он Ми­ро­то­чи­ви” на Не­ма­њи­ној оба­ли у Под­го­ри­ци. По­кре­ну­ли смо и три­би­ну ,,Сво­бо­ди­ја­да” ко­ја кра­јем мје­се­ца по­чи­ње са сво­јим про­гра­ми­ма у Ник­ши­ћу. До­го­ва­ра­мо и књи­жев­ну три­би­ну на сје­ве­ру Цр­не Го­ре (Пље­вља и Бе­ра­не), а оче­ку­је­мо и до­го­вор у Хер­цег Но­вом – ка­зао је Ђу­рић у раз­го­во­ру за ,,Дан”.
Он је до­дао да је на­мје­ра Удру­же­ња да, у мје­ри њи­хо­вих мо­гућ­но­сти, ли­је­пу ри­јеч чу­је што ви­ше гра­ђа­на Цр­не Го­ре.
- За­то смо кре­ну­ли у су­срет овим гра­до­ви­ма ко­ји су бо­га­та вре­ла да­ро­ви­тих пи­са­ца и на­ше све­у­куп­не кул­ту­ре. Удру­же­ње је упи­са­ло у рад­ни днев­ник и уру­че­ње пре­сти­жних књи­жев­них на­гра­да: ,,Мар­ко Ми­ља­нов” Дра­га­ну Ла­ки­ће­ви­ћу, ,,Ства­ра­ње” Ми­ли­ци Краљ, а уско­ро ће­мо уру­чи­ти и ,,Ма­ка­ри­је­во сло­во”, пје­сни­ку Ран­ку Јо­во­ви­ћу. Уз бла­го­слов Ње­го­вог ви­со­ко­пре­о­све­штен­ства, ми­тро­по­ли­та Ам­фи­ло­хи­ја, УКЦГ је ове го­ди­не одр­жа­ло Пр­ве Ђур­ђев­дан­ско-Ње­го­шев­ске пје­снич­ке све­ча­но­сти, на Ње­гу­ши­ма. На­ши чла­но­ви су го­во­ри­ли и пред­ста­ви­ли број­не књи­ге, при­су­ство­ва­ли ра­зним све­ча­но­сти­ма (Тре­би­ње, Ниш, Но­ви Сад, Бе­о­град), ак­ти­во уче­ство­ва­ли у одр­жа­ва­њу ака­де­ми­ја, оби­ље­жа­ва­њу зна­чај­них ју­би­ле­ја... Удру­же­ње је оста­ви­ло пе­чат и на ве­ли­ким кул­тур­ним до­га­ђа­ји­ма ка­кав је био на Ри­јеч­ком гра­ду ка­да је про­мо­ви­са­но фо­то­тип­ско из­да­ње Ок­то­и­ха пе­то­гла­сни­ка, по­том на не­дав­но одр­жа­ном Тр­гу од ћи­ри­ли­це и та­ко ре­дом – по­ја­шња­ва пред­сјед­ник Ђу­рић.
До­да­је да је по­се­бан на­пор уло­жен у прав­но уоб­ли­ча­ва­ње ва­жних ака­та УКЦГ.
- Управ­ни од­бор је уло­жио мно­го тру­да и вре­ме­на у прав­ном уоб­ли­ча­ва­њу, од­но­сно уса­гла­сио ста­тут са ва­же­ћим за­кон­ским про­пи­си­ма, до­нио Пра­вил­ник о ра­ду жи­ри­ја за на­гра­ду ,,Мар­ко Ми­ља­нов”, Пра­вил­ник о При­је­му у УКЦГ, Пра­вил­ник о до­дје­ли на­гра­де ,,Ма­ка­ри­је­во сло­во” и дру­ге ак­те за за­ко­ни­то функ­ци­о­ни­са­ње књи­жев­не асо­ци­ја­ци­је. У то­ку је ре­е­ви­ден­ци­ја члан­ства и чла­но­ви ко­ји не по­твр­де свој при­јем не­ким од до­ку­ме­на­та и пи­сме­но се не обра­те Удру­же­њу, из­гу­би­ће члан­ско пра­во у УКЦГ, без об­зи­ра о ко­ме се ра­ди, јер се као у сва­кој вас­пи­та­ној и при­стој­ној ку­ћи и у на­шем Удру­же­њу мо­ра­ју по­што­ва­ти пра­ви­ла асо­ци­ја­ци­је. Ко­ме то сме­та тај и не мо­ра да бу­де члан. Нај­ва­жни­је је да на­ши чла­но­ви ,,дје­лу­ју” сву­да гдје се чу­ва и ње­гу­је срп­ски је­зик и ћи­ри­лич­но пи­смо, кул­ту­ра на­шег на­ро­да, сло­вен­ства, уоп­ште. Ето, кре­ну­ло је и да­ље смо без ијед­ног евра на жи­ро ра­чу­ну, јер иза нас не сто­ји ни­јед­на др­жав­на ин­сти­ту­ци­ја. Учи­ни­ли смо ко­ли­ко смо мо­гли, ко­ли­ко се да­ло, а ни Бог не ка­же да тре­ба ви­ше но што мо­же­мо – по­ру­чу­је Ђу­рић.
По­себ­но ис­ти­че да ће УКЦГ на­ред­не го­ди­не оби­ље­жи­ти 70 го­ди­на сво­га по­сто­ја­ња и зна­ча­јан ју­би­леј 70 го­ди­на ча­со­пи­са ,,Ства­ра­ње”, што су, ка­ко ка­же, ,,до­га­ђа­ји с ко­ји­ма би се по­но­си­ле и јед­на Ру­си­ја или Фран­цу­ска”.
Р.К.
хттп://www.дан.цо.ме/?ниво=3&рубрика=Култура&цланак=507442&датум=2015-08-27&наслов=Распирили%20огњи%Б9те%20писаца



Нема коментара:

Постави коментар